۶ پیامد منفی تخفیف گذاری اشتباه + راهکارهای درست!

تخفیف دادن خوب است یا بد؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتم، حتی یک رفتار اشتباه در انتخاب استراتژی‌های تخفیف باعث می‌شود که مشتریان در زمان‌های عادی از خرید منصرف شوند و تنها به خرید با تخفیف عادت کنند. البته عادت کردن یکی از 6 پیامد منفی تخفیف دادن اشتباه است که در بخش بعد به همه آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ولی قرار نیست یک‌طرفه به قاضی برویم، تخفیف همیشه هم بد نیست؛ اتفاقاً اگر با اطلاعات و اصول درست انجام شود، می‌تواند شما را از بحران‌ها نجات دهد و فروشتان را بیشتر کند.

6 پیامد انتخاب استراتژی‌های تخفیف اشتباه

چه کسی دوست ندارد کفش 200 هزار تومانی را با 30 هزار تومان تخفیف تهیه کند؟ همه ما عاشق تخفیف هستیم! شاید تخفیف‌ها آنقدر در ذهنمان جذاب باشند که حتی خرید یک محصول یا خدمت بدون کاهش قیمت نهایی آن، برای ما اتفاقی ناراحت کننده حساب شود.

احتمالاً کسب‌و‌کارها همین علاقه به تخفیف مردم را که می‌بینند فکر می‌کنند که هر نوع تخفیفی بزنند، سود و فروششان بیشتر می‌شود.

مشتری به تخفیف عادت می‌کند

یعنی این سایت در ذهن من و البته بسیاری از مخاطبان دیگر به یک برند برای فروش محصولات تخفیف‌دار تبدیل شده است. این موضوع اجازه نمی‌دهد تا من بدون وجود تخفیف‌های 40 درصدی از این سایت خرید کنم و حتی باعث می‌شود تا در صورت خرید، تصور کنم که به دلیل پرداخت پول زیاد، ضرر کرده‌ام.

وجود یک بنر همیشگی بالای فروشگاه اینترنتی شما یا یک برچسب بزرگ روی شیشه مغازه که روی آن کلماتی مانند off، تخفیف، حراج و… نوشته شده است، باعث می‌شود این کلمات همیشه کنار برند شما بماند! بنابراین دیگر نمی‌توانید محصولات خود را با قیمت عادی به قشر وسیعی از مخاطبان بفروشید مگر با تخفیف‌های زیاد. حتی شاید مشتری شما محصول‌تان را با قیمتی بالاتر، از رقیبتان خریداری کند اما از شما نه، چون در صورت خرید از شما ضرر کرده است!

داستان ابتدای مقاله را به یاد دارید؟ من و مشتریان دیگر سایت آموزشی، برای خرید منتظر یک تخفیف بودیم!

دیدگاه مشتریان

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

ما در یک ماموریت به ساختن آینده ای بهتر در آن فن آوری شغل خوب ایجاد برای همه. دمای بالینی و والیبال و آرایش از خنده. اینیاس طول می کشد .

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی